Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over online bestellen bij Brekz, over de bezorging of over andere onderwerpen? Wij helpen u graag. In het volgende overzicht vindt u antwoorden op Veelgestelde vragen.

1 Inloggen en Bestellen

2 Bezorging, verzenden en retourneren

3 Betalingen

4 Productinformatie

5 Nieuwsbrief

6 Algemene voorwaarden en privacy

        

1. Bestellen bij Brekz en Inloggen
        

1.1. Waar kan ik Brekz vinden?

Brekz is ontstaan vanuit de dierenwinkel van Broekhuizens in Utrecht met klanten door heel Nederland. Inmiddels werkt Brekz uitsluitend via webwinkels die internationaal actief zijn in landen als Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Denemarken, Zwitserland en Zweden. Dankzij de centrale inkoop en efficiënte logistiek kan Brekz zeer kostenefficiënt werken.

1.2 Waarom is Brekz zo voordelig?

Omdat we uitsluitend online actief zijn en geen winkels (meer) hebben, kunnen we onze kosten laag houden en onze klanten meer voordeel bieden. Met onze schaalgrootte in Europa en een efficiënte logistiek blijven we gericht op verdere besparingen voor onze klanten.

1.3 Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt een account aanmaken door op de knop Inloggen te drukken. Deze knop vindt u rechtsboven op de homepage van Brekz. In het pop-up scherm krijgt u de keuze om een account aan te maken. Klik hiervoor op Account aanmaken. In het volgende scherm heeft u de keuze om in te loggen als Bestaande klant of een nieuw account aan te maken. Vul als nieuwe klant het gedeelte Nieuw bij Brekz in. Vul uw e-mailadres in en druk op de knop: Ga verder als nieuwe klant. In de volgende scherm vult u uw gegevens in en slaat deze op via de knop Opslaan. Wanneer u alles heeft ingevuld is uw account aangemaakt en kunt u bestellen bij Brekz.         

1.4 Heb ik een account nodig?

Om bij Brekz te bestellen heeft u een persoonlijk account nodig. Hiermee kunnen wij u beter van dienst zijn. Een account heeft veel voordelen. Zo hoeft u bij een volgende bestelling niet opnieuw uw gegevens in te vullen en kunt u gemakkelijk vorige bestellingen herbestellen. Op deze manier heeft u in één klik uw favoriete producten bij de hand.     

1.5 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Wanneer u zich op de pagina van een product bevindt kunt u het product van uw keuze aanklikken en op de knop in winkelwagen drukken. Hiermee plaats u het product in uw winkelwagen. Vervolgens heeft u de keuze om naar uw winkelwagen te gaan of om verder te winkelen. Wilt u verder winkelen klik dan op het kruisje rechtsboven om de  winkelwagen te sluiten. Wanneer u naar uw winkelwagen wilt gaan, drukt u op de knop Winkelwagen. U kunt ten alle tijde naar uw winkelwagen door helemaal rechtsboven op het icoontje van de winkelwagen te klikken. Hier kunt u zien welke producten u heeft besteld en wat het totaalbedrag is. Bent u nog niet ingelogd, dan komt u eerst in het inlogscherm terecht. Hier kunt u aanmelden met uw bestaande account of een account aanmaken wanneer u dat nog niet heeft. 

Nadat u heeft ingelogd of een account heeft aangemaakt, kunt u uw afleveradres kiezen. Als u niets aanpast dan zal dit het hetzelfde adres zijn als hetgeen u in uw account heeft ingevuld. Voor de betaling klikt u op de gewenste betaalmethode: iDealBank overschrijving, Creditcard (Mastercard of Visa) en Paypal.

Om uw bestelling af te maken klikt u op de knop Naar de kassa. Afhankelijk van de door u gekozen betaalmogelijkheid ziet u hoe u kunt betalen. Wanneer uw betaling door ons ontvangen is, wordt uw bestelling gereed gemaakt voor verzending. Gedurende dit proces zult u e-mails krijgen zodat u op de hoogte blijft van de status van uw bestelling en weet wanneer u de producten kunt verwachten.

1.6 Ik heb een product toegevoegd aan mijn winkelwagen en ik wil ook andere producten toevoegen is dat mogelijk?

Ja dit is mogelijk. Wanneer u meerdere producten bij Brekz wilt bestellen, klikt u in het pop-upscherm op Verder Winkelen.    

1.7 Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan in een nieuw wachtwoord aanvragen?

Om een nieuw wachtwoord te ontvangen klikt u op Wachtwoord vergeten. Deze knop vindt u rechts bovenin het scherm. In het volgende scherm vult u het e-mailadres waarop uw account staat geregistreerd. Vervolgens drukt u op Verzenden. U krijgt dan een nieuw wachtwoord toegestuurd naar dit e-mailadres. Dit wachtwoord kunt u desgewenst aanpassen.     

1.8 Wat doet Brekz met mijn gegevens?

Wanneer u een account aanmaakt worden uw persoonsgegevens opgenomen in het klantenbestand van Brekz. De gegevens worden in het kader van een verantwoord klantenbeheer alleen gebruikt voor interne doeleinden en de automatische verwerking van bestellingen. Ons systeem is beveiligd volgens de hoogste standaarden. Wij verstrekken geen gegevens aan derden.     

1.9 Ik heb al een bestelling geplaatst maar ik wil nog iets toevoegen aan mijn bestelling, kan dit?

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst en deze is verwerkt, dan is het niet mogelijk om aan deze bestelling extra producten toe te voegen. Wel kunt u altijd een nieuwe bestelling doen.

 1.10 Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?

Alle persoonsgerelateerde gegevens worden vanzelfsprekend strikt vertrouwelijk behandeld bij Brekz. Zie onze privacypagina.                

1.11 Ik heb het verkeerde product ontvangen. Wat kan ik doen?

Mocht het onverhoopt zijn dat u een verkeerd product ontvangt, neem dan contact op met de Brekz Klantenservice. Er wordt dan samen naar een passende oplossing gekeken. In het geval dat u zelf het verkeerde artikel heeft besteld en wilt retourneren, betaalt u wel de verzendkosten van het retourneren. Bestelt u daarbij een nieuw product, dan betaalt u uiteraard ook het eventuele prijsverschil met het correcte product.                

1.12 Ik wacht al een lange tijd op mijn bestelling. Wat kan ik doen?

Als u uw bestelling na 4 werkdagen of langer nog niet heeft ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij nemen dan contact voor u op met de vervoerder. U kunt Brekz Klantenservice bellen op 0031-307210921 of ons een mailtje sturen: [email protected].
              

2. Bezorging, verzenden en retourneren
              

2.1 Wat zijn de Algemene en Leverings Voorwaarden?

De Algemene- en Leverings Voorwaarden van Brekz kunt u vinden op de volgende pagina.                 

2.2 Hoe weet ik wanneer mijn bestelling verzonden is?

Op het moment dat uw bestelling verzonden wordt, krijgt u automatisch een e-mailbericht van ons.      

2.3 Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?

U ontvangt een e-mail van onze vervoerder (DPD) met het verwachte tijdvak voor de levering. Deze mail ontvangt u op de ochtend van de leverdag.     

2.4 Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Ja. Nadat uw pakket door ons voor verzending gereed is gemaakt, kunt u het verzonden pakket volgen op de website van onze vervoerder. De benodigde gegevens hiervoor vindt u in de e-mail die u van ons ontvangt zodra uw bestelling door Brekz wordt verzonden.

2.5 Wie is de vervoerder?

Het vervoeren van de pakketten wordt verzorgd door DPD. Het telefoonnummer van DPD is 0900-3734663.     

2.6 Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben bij aflevering?

In het geval dat u niet thuis bent op het moment van levering, zal de bezorger uw pakket bij uw buren proberen af te geven. Mocht dit niet lukken, dan gaan pakketten onder de 20kg naar de parcelshop en pakketten boven de 20kg worden soms opnieuw aangeboden of komen soms retour naar Brekz.

2.7 Hoe kan ik een artikel retourneren?

U kunt het artikel in onbeschadigde verpakking binnen 14 dagen terugsturen naar Brekz. U ontvangt dan uw geld terug, met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn voor u zelf. Zie de contactpagina voor ons adres.     

2.8 Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten van Brekz kunt u vinden op de volgende pagina.

2.9 Op welke dagen verstuurt Brekz pakketten?

Brekz verstuurt op alle werkdagen pakketten, behalve op de volgende feestdagen: Nieuwjaar (1 januari), Pasen, Hemelvaart, Pinksteren en Kerst (25 en 26 december). In het weekend en op bovenstaande dagen worden er geen pakketten bezorgd en zijn wij ook niet telefonisch bereikbaar.    

2.10 Kan ik op een ander adres laten bezorgen?

Ja dit is mogelijk. U kunt in uw accountgegevens een tweede adres toevoegen. Wanneer u uw bestelling op dit andere adres wilt laten bezorgen, geeft u dit dan aan in het bestelproces. Dit doet u door dit afleveradres aan te klikken of door tijdens het bestelproces te klikken op Nieuw adres toevoegen.      

2.11 Hoelang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd wordt?

Wanneer u een bestelling op werkdagen plaatst en betaalt, dan wordt uw bestelling normaal gesproken dezelfde of soms de volgende dag verstuurd. Deze wordt dan door DPD meestal de volgende werkdag daarna bezorgd. Door drukte of onvoorziene omstandigheden kan de levertijd soms wat langer duren.   

2.12 Het product dat ik gekocht heb past niet, is kapot of voldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het retourneren?

U kunt het product altijd retourneren binnen 14 dagen en in de originele en onbeschadigde verpakking. U ontvangt dan uw geld terug met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn voor u zelf. Zie de contactpagina voor ons adres.     

2.13 Moet ik het retourneren van een product zelf betalen?

Wanneer u het juiste artikel heeft besteld, maar het verkeerde artikel heeft ontvangen, hoeft u de kosten voor het retourneren niet te betalen. Wanneer u een verkeerd product heeft besteld en wilt retourneren, dan zijn de retourkosten voor uw eigen rekening.             

2.14 Wat zijn de voorwaarden van het retourneren?

U kunt het gekochte product alleen terugsturen als de verpakking onbeschadigd is. Wij verzoeken u om een kopie van de factuur bij te voegen met de reden van retournering.

2.15 Hergebruiken is duurzamer

Brekz streeft ernaar om bij het verzenden zoveel mogelijk gebruik te maken van gebruikte dozen of verpakkingen uit een restpartij of overproductie, waar we bovendien geen extra bedrukking aan toevoegen. Deze dozen zijn in goede staat en kunnen daarom prima (nog een keer) gebruikt worden. Het kan soms wel voorkomen dat er gebruikssporen aanwezig zijn, de doos al bedrukt is of de verpakking iets te groot uitvalt. Door de dozen opnieuw te gebruiken en onnodig inktgebruik te voorkomen, sparen we het milieu en dragen we bij aan een betere wereld; een verantwoorde keuze.             

2.16 Kan ik een bestelling van Brekz bij een postbus laten bezorgen?

Het is voor onze pakketdienst helaas niet mogelijk om een bestelling bij een postbus af te leveren. We kunnen uw bestelling alleen op een fysiek woon- of werkadres laten bezorgen.

          

3. Betalingen
        

3.1 Bij het betalen krijg ik een foutmelding. Wat nu?

Volg de instructies op het scherm. Probeert u eventueel een andere betaalmethode. U kunt tijdens werkdagen altijd contact met onze klantenservice opnemen.     

3.2 Op welke manieren kan ik betalen bij Brekz?

Bij Brekz kunt u op de volgende manieren betalen:

- iDeal

- Bankoverschrijving

- Creditcard Mastercard

- Creditcard Visa

- Paypal

- Belgische klanten kunnen ook betalen met Mr Cash of Maestro      

3.3 Is betalen bij Brekz veilig?

Betalen bij Brekz doet u altijd veilig en vertrouwd via uw eigen bank.              

3.4 Ik wil betalen met iDeal hoe werkt dit?

Wanneer u gebruik wilt maken van iDeal kiest u tijdens de tweede stap van het bestelproces, welke wordt aangeduid met Betalen, voor iDeal. Selecteert u hier ook uw bank. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken, komt u op de pagina van onze betalingspartner terecht. Hier kunt u uw iDeal transactie afronden. Als alles is afgerond, komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.            

3.5 Ik wil betalen via Bankoverschrijving hoe werkt dit?

Wanneer u gebruik wilt maken van een Bankoverschrijving kiest u via de knop Afrekenen in de tweede stap van het bestelproces onder Betaalopties voor Bankoverschrijving. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken, heeft u uw bestelling geplaatst. U krijgt vervolgens per mail een bevestiging van uw bestelling. U ontvangt ook een mail met betaalgegevens. Voor het betalen van uw bestelling maakt u gebruik van het volgende rekeningnummer (IBAN) NL45 DEUT 0556 9775 56 van Deutsche Bank in Amsterdam t.n.v. St. Found. Docdata Payments. Het is belangrijk dat u het betalingskenmerk correct invult. Als het betalingskenmerk niet correct is ingevuld of ontbreekt, zijn wij niet in staat om uw order in behandeling te nemen en kan het zijn dat de betaling aan u wordt geretourneerd. Standaard ontvangt u de betalingskenmerk-gegevens ook via de mail.

Let op! Wanneer u kiest voor de betaalmethode Bankoverschrijving wordt uw bestelling verstuurd wanneer wij uw overschrijving ontvangen hebben. Dit kan invloed hebben op de levertijd.         

3.6 Ik wil betalen via Creditcard Visa. Hoe werkt dit?

Wanneer u gebruik wilt maken van Creditcard Visa kiest u nadat u op de knop Afrekenen hebt gedrukt onder Betaalopties voor Visa. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken, komt u op de pagina van onze betalingspartner Docdata terecht. Hier kunt u de gegevens van uw creditcard invullen zoals het creditcardnummer, de vervaldatum, enz. Nadat u uw gegevens heeft ingevuld drukt u op Versturen. Het kan voorkomen dat u nog een extra wachtwoord moet invullen, ook wel het Verified by Visa genoemd. Dit is een extra beveiliging voor uw als gebruiker. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.     

3.7 Ik wil betalen via Credicard Mastercard hoe werkt dit?

Wanneer u gebruik wilt maken van Creditcard Mastercard kiest u nadat u op de knop Afrekenen hebt gedrukt onder Betaalopties voor Mastercard. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken, komt u op de pagina van onze betalingspartner Docdata terecht. Hier kunt u de gegevens van uw creditcard invullen, zoals het creditcardnummer, de vervaldatum, enz. Nadat u uw gegevens heeft ingevuld, drukt u op Versturen. Het kan voorkomen dat u nog een extra wachtwoord moet invullen, ook wel het Mastercard SecureCode genoemd. Dit is een extra beveiliging voor uw als gebruiker. Als alles is afgerond komt u terug op onze website en is uw bestelling geslaagd.

↑ terug naar boven

3.8 Ik wil betalen met PayPal hoe werkt dit?

Wanneer u gebruik wilt maken van PayPal kiest u nadat u op de knop Afrekenen hebt gedrukt onder Betaalopties voor PayPal. Wanneer u deze bevestigt door op de gele knop Naar betalen te drukken, komt u op de pagina van PayPal terecht.  Hier kunt u inloggen in uw PayPal account of een rekening openen en zo uw PayPal transactie afronden. 

↑ terug naar boven

3.9 Mijn betaling is mislukt, moet ik nu opnieuw bestellen?

Wanneer de betaling is mislukt kunt twee dingen doen:

- U probeert uw bestelling nog een keer met dezelfde betaalmethode af te ronden.

- U probeert uw bestelling nog een keer met een andere betaalmethode af te ronden.

↑ terug naar boven

3.10 Is het mogelijk om achteraf te betalen?

Wanneer u uw bestelling laat thuisbezorgen dan kunt uitsluitend vooraf betalen.

↑ terug naar boven

4. Productinformatie

4.1 Ik heb een vraag over een product. Wie kan ik contacteren?

Voor productgerelateerde informatie kunt u mailen naar onze deskundige medewerkers via [email protected].          

4.2 Hoeveel voer heeft mijn huisdier nodig per maand?

Deze informatie kunt u vaak vinden bij de productbeschrijving. Staat dit niet vermeld, dan kunt u mailen met een van onze deskundige medewerkers via [email protected].               

4.3 Ik kan een bepaald merk of product niet vinden. Wat nu?

Wanneer u op zoek bent naar een bepaald merk of product, dan kunt u de zoekfunctie gebruiken op de homepage of zelf op zoek gaan op onze site. Levert dit niets op, neemt u dan contact op met onze klantenservice.

↑ terug naar boven

4.4 Waar kan ik een recensie plaatsen over een product?

Als u uw bestelling heeft ontvangen, krijgt u een mailtje van Trustpilot met de uitnodiging om een recensie te plaatsen. Zo kunt u andere klanten helpen bij het maken van een keuze.

↑ terug naar boven

4.5 Hoe kan ik geïnformeerd blijven over de speciale aanbiedingen en nieuwe producten van Brekz?

U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief van Brekz. U doet dit gemakkelijk door uw mailadres helemaal onderaan deze pagina in het groene blok met de tekst Ja, ik wil de voordeelmail ontvangen in te vullen en te bevestigen.  

↑ terug naar boven

4.6 Ik twijfel over de maat van het product dat ik wil bestellen. Welke maat moet ik hebben?

Bij producten die leverbaar zijn in verschillende maten, is meestal een maattabel toegevoegd in product omschrijving. Daarin kunt u zien welke maat het meest geschikt is voor uw dier. Daarnaast wordt bij de meeste voedingsproducten een gewichts- en/of leeftijdsindicatie gegeven.

↑ terug naar boven

4.7 Hoe lang kan ik mijn voer bewaren en hoe houd ik het vers?

Grote verpakkingen en dubbelverpakkingen honden- en kattenvoer zijn bij Brekz een stuk voordeliger. Wij hebben een aantal tips voor u op een rij gezet om het voer goed en vers te bewaren. Als u deze tips opvolgt, kan uw huisdier iedere dag van lekker voer genieten, terwijl u dankzij het kilo-voordeel geld kunt besparen. Droogvoer is ongeopend meestal lange tijd houdbaar; in het algemeen zelfs nog enige tijd na de opgegeven houdbaarheidsdatum. De houdbaarheidstermijn staat op de verpakking vermeld.

Vershoud tips:

  • Bewaar het voer op een koele, donkere en droge plek, bijvoorbeeld een kelder of een garage.
  • Sluit de zak altijd goed af bijvoorbeeld met speciale klemmen of een knijper.
  • U kunt een deel van het voer ook in afgesloten bewaarbakken bewaren. Op deze manier vermindert u de blootstelling van het voer aan zuurstof, licht en vocht en blijft het langer houdbaar.
  • Voorkomen moet worden dat het voer op een te warme plek staat, vooral in de zomer. Hoe koeler de bewaarplek hoe beter.
  • Na openen van de verpakking is goed afsluiten belangrijk. Indien de zak niet goed wordt afgesloten, zullen smaak en geur afnemen. Natvoer en (ontdooid) vers vlees zijn na het openen van de verpakking nog 2 dagen houdbaar in de koelkast, mits afgedekt. Verkleuring van vers vlees en blikvoer kan optreden doordat er zuurstof en licht bij komt.
  • Voorgaande tips zijn algemene adviezen. Kijkt u op de verpakking voor de precieze houdbaarheidsdatum en eventuele tips om het voer vers te houden.

5. Nieuwsbrief
             

5.1 Wat staat er in de nieuwsbrief van Brekz?

Hierin vindt u informatie over speciale aanbiedingen, nieuwe producten en de laatste nieuwtjes over huisdieren in het algemeen. Wanneer u zich aanmeldt voor onze nieuwsbrief mist u geen enkele aanbieding meer!

↑ terug naar boven

5.2 Hoe meld ik me aan of af voor de nieuwsbrief?

Dat kunt u hier doen! 

↑ terug naar boven

5.3 Ik wil de nieuwsbrief wel ontvangen maar GEEN spam van andere bedrijven, is dit mogelijk?

Wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief van Brekz, ontvangt u van ons alleen onze nieuwsbrief. Uw e-mailadres wordt niet doorgegeven aan andere bedrijven.

↑ terug naar boven


6. Algemene voorwaarden en privacy

6.1 Waar kan ik de algemene voorwaarden van Brekz vinden?

Onze uitgebreide algemene voorwaarden kunt u hier vinden           

6.2 Is mijn privacy gewaarborgd bij Brekz?

Brekz respecteert de privacy van alle gebruikers van haar website en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u aan ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestelling en levering van uw producten zo vlot mogelijk te laten verlopen. Voor overige doeleinden, zoals het versturen van onze nieuwsbrief zullen wij uw gegevens alleen gebruiken met uw toestemming.

Brekz zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verstrekken en zal deze slechts aan die derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Hier vindt u meer informatie over onze privacy policy.


Houd me op de hoogte

Je ontvangt eenmalig een e-mail zodra dit product weer op voorraad is.

E-mailadres
Ongeldig e-mailadres Ongeldig e-mailadres Je bent al aangemeld voor dit product. Er is iets misgegaan
Je e-mailadres wordt niet gebruikt voor andere doeleinden.